September 29, 20220

Kelebihan Teras Koloid Nanoperak

Koloid nanoperak (colloidal nanosilver) terdiri daripada zarah perak kecil yang terampai dalam cecair. Saiz zarah perak boleh berbeza-beza dan ada yang dirujuk sebagai nanopartikel, yang bermaksud saiznya kurang daripada 100nm.

 

Koloid nanoperak telah digunakan sejak zaman purba untuk merawat jangkitan dan menyembuhkan luka. Kajian baru-baru ini menunjukkan bahawa apabila digunakan secara topikal, ia boleh menggalakkan penyembuhan luka, melecur, lepuh, gigitan serangga, selaran matahari dan masalah kulit yang lain dengan cepat.

 

Di bawah adalah beberapa kelebihan teras koloid nanoperak.

 

Kelebihan Teras Koloid Nanoperak

  1. Koloid nanoperak mempercepatkan proses penyembuhan

Perak membunuh semua jenis bakteria yang sedia ada kerana tiada antibiotik tunggal lain yang bekerja secara seragam terhadap SEMUA jenis bakteria, malah membunuh strain bakteria tahan antibiotik dan jangkitan kulat. Tiada ion selain perak untuk membebankan tisu ketika proses penyembuhan.

 

  1. Koloid nanoperak sebagai pencegahan & membantu dalam kes lecur ringan dan teruk

Koloid nanoperak yang diambil dengan secukupnya pada setiap hari dapat menghalang jangkitan, penyakit, penularan, dan ketoksikan luka bakar yang serius. Koloid nanoperak yang disembur pada luka melecur sembuh dengan cepat tanpa kesan parut.

 

  1. Koloid nanoperak berfungsi sebagai sistem imun kedua

Koloid nanoperak berkesan membunuh pelbagai benda asing yang terdapat di seluruh badan. Oleh itu, ia dapat mengurangkan beban pada sistem imun semula jadi badan dan ketoksikan akibat jumlah purata aktiviti kuman, virus dan kulat yang berlaku secara semula jadi di dalam badan.

 

  1. Koloid nanoperak telah disyorkan untuk masalah kulit

Koloid nanoperak juga boleh disapu secara terus (topikal) pada luka, melecet, luka terbuka, dan juga kudis untuk menghapuskan jangkitan permukaan tanpa membunuh sel tisu sekeliling kerana koloid nanoperak tidak bertindak seperti antiseptik. Koloid nanoperak tidak akan memusnahkan sel-sel tisu.

 

  1. Koloid nanoperak merupakan “antibiotik” yang luar biasa

Koloid nanoperak ialah “antibiotik” semula jadi yang dilaporkan boleh membunuh virus, kulat dan bakteria. Ia tidak toksik kepada mamalia, reptilia, tumbuhan, dan semua hidupan yang bukan daripada struktur satu sel.

 

  1. Koloid nanoperak adalah disinfektan yang tidak alergenik & tidak toksik

Tiada tindak balas alahan terhadap perak dilaporkan dalam sejarah rekod penggunaan perubatan koloid nanoperak.

 

  1. Koloid nanoperak telah disyorkan untuk kegunaan veterinar

Koloid nanoperak juga boleh meningkatkan kesihatan haiwan-haiwan peliharaan. Ia digunakan untuk membersihkan kes-kes seperti keadaan kulit ulseratif dan berjangkit akibat serangan kutu, kurap, dermatitis dan lain-lain dalam haiwan peliharaan.

Aurora Health Silver Skin Spray diperbuat daripada 99.99% perak tulen yang terampai di dalam air ultra-tulen terawat. Diformulasikan pada konsentrasi yang selamat serendah 4-10 ppm yang terbukti mampu membunuh bakteria-bakteria dalam masa 1 minit sahaja. Selain itu, ekstrak Artemisia Annua juga merupakan salah satu bahan di dalam Silver Skin Spray untuk membantu melindungi dan melegakan keadaan kulit. Bukan itu sahaja, Aurora Silver Skin Spray juga selamat digunakan oleh seisi keluarga termasuk golongan yang mempunyai kulit sensitif termasuk kanak kanak.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *